Saturday, December 17, 2011

ConTenG-COnteNG


HyE my luvly blog..
lama rasanya aku x conteng kt muka ko kan..
sorry quite bz la sem ni..
xde masa nak mencoret rasa hati kt ko..
kekadang tu nak lawat ko pun ak x berkesempatan..
sorry k!!!

ermm lg seminggu je tinggal
sebelum presentation
lepas tu trus start ngn final exam..
n x luper tgal lg 3-4 hari sebelum hantar fyp report
tp coding aku x siap2 kan lg...
xpaham la coding tu..
pening da kepala..
plus isnin ada mid term lg huhuhuhu..
xpe lalpas mid term tu aku berjaga la malam
semata-mata tuk ngadap coding yg pnjang tu
bg paham huhuhuhu

k la en blog
aku nak blah dah..
nt len kali aku rajinkan diri
ngadu soal hati ngn ko k...

Friday, December 2, 2011

HecTic month


december is already coming...
so get ready for the hectic month...
full with assignment, report and what so ever..
its my life right now as a student!!!
no excuse at all..
if u wanna mark and good result...
lets do it without complaining hahahaha...
if not get ready to fail and repeat the paper lollll!!!
everything need to be done according to the schedule
exam also is just around the corner dear!!!!
did u wanna to repeat the paper????
NOOOOOOOO...
so make up ur mind...


BUT....
right now all my works is half way okay!!!
i'm so lazy right now...
tired!!!
sleepy!!!
don't want to do anything uhuhuhuhu.....

please wake up dear!!!
WAKE UP!!!
FIGHTING!!!!

Thursday, October 20, 2011

d StoRy

ermmm semalam exam optic...
xtau nak cakap macam mana..
nak kata susah pun boley la...
nak kata senang pun boley la...
TAPIII!!!
aku still x bape boley nak jawab hukhukhuk...
ye la latihan yang ak x dapat jawab la sir kuarkan so
pe lagi hentam kromo je la jawabnya...
janji x tingal kosong...ehhhh adala 1 soklan 1 markah huhu
terpaksa tinggal kan kosong cz mmg xde idea nak jawab hehehee...
minggu ni dan minggu akan datang adalah minggu yg paling hatric aku rasakan..
mna xnya banyak sangat kerja dan dah bertimbun dah pun...
mana ngan research paper nye...
assignment nye...
quiz nye...
mid exam nye...
wawawawawawawawawawa
penat...letih...sakit pala semua ada

tapi yang pasti aku akan cuba sehabis baik menyelesaikan segala kerja2 ini dengan sebaiknya...
dan mengikut tarikh yang telah di tetap kan...
semoga usaha aku di berkati oleh-NYA...
kerna semua yang aku lakukan adalah kerana DIA 
untuk mendapat keredhaan NYA..
moga aku x menjadi manusia yang hanya tahu merungut dan
tidak mahu berusaha kerna
usaha itu tangga kejayaan!!!!


Tuesday, October 18, 2011

~AkU~

 tengah duk belek-belek wall facebook td ternmpak kata-kata ni..kata-kata yang di nyatakan adalah perlakuan yang sedang aku lakukan dan cuba untuk lakukan untuk masa sekarang supaya aku menjadi insan yang lebih baik dari dulu dan juga tidak membuat orang sekeliling menjadi lebih terluka dengan kata-kata dan perlakuan aku...
oleh itu moga keikhlasan muncul dalam diri ku..
Belajar DIAM dari banyaknya BICARA
Belajar SABAR dari sebuah KEMARAHAN
Belajar KESUSAHAN dari hidup SENANG
Belajar MENANGIS dari suatu KEBAHAGIAN
Belajar KEIKHLASAN dari KEPEDIHAN
Belajar TAWAKKAL dari UJIAN
Belajar REDHA dari satu KETENTUAN...

Sunday, October 16, 2011

ExAM ArouND d CorNEr


Sedar x sedar dah hampir 2 bulan aku memasuki fasa-fasa terakhir sebelum menamatkan pengajian ku dalam sesi pembelajaran aku di kampus ini..makna nye ada lagi 1 sem dan 2 bulan untuk ku menghabiskan pengajian ku yang telah hampir 6 tahun berjuang huhuhu...
sebelum segalanya berakhir seperti biasa tugas sebagai seorang pelajar perlu aku teruskan..dan hampir x sedar peperiksaan pertengahan semester telah menjengahkan diri untuk di ambil oleh pelajar seperti aku setelah menuntut ilmu...
CUAK!!
Memang cuak.sapa yang x cuak kan?? Oleh itu usaha dan tawakal perlu di pertingkatkan..segala ilmu yang telah di curahkan perlu lah di asah bagi memantapkan lagi..latihan perlu di perbanyakkan tapi jangan sampai kerja lain bertangguh. Pandai-pandai la bahagikan masa untuk mata pelajaran yang lain juga kerna semua itu ada kepentingan nya juga.. tapi jangan pernah lupa doa dan tawakal kita pada Yang Maha Esa..
tanggungjawab padaNYA adalah yang paling utama..
semoga aku juga dapat mempertingkat kan diri ku ke arah yang lebih baik...
lakukan lah segala nya kerna ingin mendapatkan 
KEREDHAAN dari -NYA kerana itu lebih baik dan membawa seribu keberkatan kepada kita di dunia ini...
INSYA'ALLAH..



Sunday, October 2, 2011

perasaan ku kala ini

Sunday, August 14, 2011

Doa RamaDan @tV9 HAri KeEmPAt BeLAs

"Ya Allah,
jangan aku dihukum
disebabkan kekeliruan yang ku lakukan.
Ampunkan aku daripada
kesalahan dan kebodohan.
Janganlah kau jadikan
diri ku sasaran bala dan malapetaka,
dengan kemuliaan Mu
wahai kemuliaan kaum Muslimin."

Doa RamaDan @tV9 HAri KetIGa BeLAs

"Ya Allah,
bersihkan diri ku 
daripada kekotoran dan kehinaan.
Berilah kesabaran kepada ku
untuk menerima segala ketentuan.
Berilah kemampuan kepada ku
untuk bertakwa dan bergaul dengan orang baik,
dengan bantuan Mu
wahai pengharap orang yang miskin."

Friday, August 12, 2011

Doa RamaDan @tV9 HAri KeDuA BeLAs

"Ya Allah, 
hiasilah diri ku dengan 
penutup dan kesucian. 
Tutuplah diri ku dengan 
pakaian kesederhanaan dan kerelaan.
 Tempatkan aku di jalan keadilan dan keikhlasan.
 Amankan diri ku daripada setiap perkara yang aku takut,
 dengan penjagaan Mu, 
wahai penjaga orang yang takut."

Thursday, August 11, 2011

ApA kAH itU KEBAHAGIAAN???



Apakah itu KEBAHAGIAAN ?

Bagi orang miskin
uang itulah kebahagiaan

Bagi orang sakit
kesehatan itulah kebahagiaan

Bagi pemuda lajang
pasangan hidup itulah kebahagiaan

Bagi mahasiswa
gelar sarjana itulah kebahagiaan

Bagi penganggur
pekerjaan itulah kebahagiaan

Bagi yang kebanyakan pekerjaan
liburan itulah kebahagiaan

Bagi orang tua
anak berbakti itulah kebahagiaan

Bagi orang lumpuh
berjalan itulah kebahagiaan

Bagi orang buta
melihat itulah kebahagiaan

Bagi pemabok
alkohol itulah kebahagiaan

Bagi ibu-ibu kaya
shopping itulah kebahagiaan

Bagi politikus
jabatan dan kuasa itulah kebahagiaan

Bagi selibritis
popularitas itulah kebahagiaan

Semua orang punya definisi kebahagiaan
namun sedikit sekali yang mengatakan Hidup dalam kasih Allah
dan Rasa syukur itulah kebahagiaan!

Kebahagiaan-kebahagiaan di atas sebenarnya bukanlah kebahagiaan,
lebih tepat adalah kesenangan, kepuasan dan kegembiraan yang singkat dan sementara.
Dan itu belum tentu didapatkan.

Kebahagiaan sejati hanya ada dalam KASIH Allah dan RASA SYUKUR
atas apapun NIKMAT yang didapat dari Allah...

Hanya KASIH Allah dan RASA SYUKUR yang mendatangkan sukacita, kedamaian dan keceriaan.
Hanya KASIH Allah dan Rasa SYUKUR yang mendatangkan kebahagiaan sejati dalam hidup

Hanya BERSYUKURlah dalam KASIH Allah yang membuat segalanya jadi INDAH

Doa RamaDan @tV9 HAri KeSeBElaS

"Ya Allah,
tanamkan dalam diri ku
kecintaan melakukan kebaikan dan
kebencian melakukan perbuatan 
maksiat serta fasik.
Ya Allah,
jauhkan ku daripada
kemurkaan Mu dan
seksaan api neraka
dengan pertolongan Mu
wahai tuhan yang menolong orang 
yang memerlukan pertolongan"

Wednesday, August 10, 2011

Doa RamaDhan @tV9 HAri KeSepULuH

" Ya Allah,
jadikan aku di antara
orang bertawakal kepada Mu,
dan jadikan aku di kalangan
orang yang menag di sisi Mu.
Ya Allah
jadikan aku di kalangan
orang yang dekat di sisi Mu.
dengan ihsan Mu
wahai tempat tuju orang yang memohon."

Monday, August 8, 2011

Doa RamaDhan @tV9 HAri KeLaPAn

"Ya Allah,
berilah aku rezeki berupa
kasih sayang kepada anak-anak yatim,
pemberi makanan,
penyebar salam dan
bergaul dengan mulia,
dengan kemuliaan Mu
tempat berlindung orang yang berharap."

Sunday, August 7, 2011

Doa RamaDhan @tV9 HAri KeTuJUh

"Ya Allah,
bantulah aku untuk mengerjakan
puasa dan ibadah malamnya.
Jauhkanlah aku daripada
dosa-dosanya.
Dan berilah aku zikir
untuk meningati Mu secara berterusan,
dengan taufik (petunjuk) Mu
wahai pemberi petunjuk 
kepada orang yang sesat."



Saturday, August 6, 2011

Doa RamaDhan @tV9 HAri KeEnAm

"Ya Allah,
jannganlah aku dihina kerana
perbuatan masiat ku kepada Mu,
dan janganlah menyeksa ku
dengan balasan Mu.
jauhkan aku daripada sesuatu yang boleh
mendatangkan lemurkaan Mu,
dengan anugerah dan 
bantuan Mu,
wahai kemuncak keinginan orang yang berkeinginan."

Friday, August 5, 2011

Doa RamaDhan @tV9 HAri KeLimA

"Ya Allah,
tempatkan aku di kalangan orang
yang sentiasa memohon keampunan.
Jadikan lah aku hamba Mu yang soleh
serta jadikan aku di kalangan auliya'
(orang yang mendapat keutamaan Mu)
yang hampir di sisi Mu
dengan kelembutan Mu,
wahai tuhan yang Maha Pengasih
daripada segala pengasih."

Thursday, August 4, 2011

PeRsiApaN KEmaTIaN


Cerdasnya orang yang beriman,
dia yang mampu mengolah hidupnya yang sesaat dan sekejap
untuk hidup yang panjang. 

Hidup bukan untuk hidup, tetapi hidup untuk Yang Maha Hidup.
Hidup bukan untuk mati, tapi mati itulah untuk hidup.

Kita jangan takut mati, jangan mencari mati,
Jangan lupakan mati, tapi rindukan mati.
Karena, mati adalah pintu berjumpa dengan Allah SWT.
Mati bukanlah akhir cerita dalam hidup,
tapi mati adalah awal cerita sebenarnya,
maka sambutlah kematian dengan penuh ketakwaan.

Persiapkan kematian dengan selalu menjaga tujuh sunnah Nabi setiap hari.
Ketujuh sunnah Nabi SAW itu adalah:

Pertama, 
Tahajjud karena kemuliaan seorang mukmin terletak pada tahajjudnya.

Kedua,
membaca Al-Qur’an sebelum terbit matahari. Alangkah baiknya sebelum mata melihat dunia, sebaiknya mata membaca Al-Qur’an terlebih dahulu dengan penuh pemahaman. 

Ketiga,
Jangan tinggalkan masjid untuk sholat berjama'ah, terutama di waktu shubuh. Sebelum melangkah kemana pun langkahkan kaki ke masjid, karena masjid merupakan pusat keberkahan, bukan karena panggilan muadzin tetapi panggilan Allah yang mencari orang beriman untuk memakmurkan masjid Allah.

Keempat,
Jaga shalat Dhuha karena kunci rezeki terletak pada shalat dhuha.

Kelima
Jaga sedekah setiap hari. 
Allah menyukai orang yang suka bersedekah, dan malaikat Allah selalu mendoakan kepada orang yang bersedekah setiap hari.

Keenam
Jaga wudhu terus menerus karena Allah menyayangi hamba yang berwudhu. Kata khalifah Ali bin Abu Thalib, “Orang yang selalu berwudhu senantiasa ia akan merasa selalu shalat walau ia sedang tidak shalat, dan dijaga oleh malaikat dengan dua doa, ampuni dosa dan sayangi dia ya
Allah”.

Ketujuh
Amalkan istighfar setiap saat.
Dengan istighfar masalah yang terjadi karena dosa kita akan dijauhkan oleh Allah.

(Pesan indah dari KH. Arifin Ilham) 

Doa RamaDhan @tV9 HAri KeEmPAt

"Ya Allah,
berilah kekuatan kepada ku
untuk melaksanakan perintah Mu dan
berilah aku kemanisan berzikir.
Berilah aku kekuatan
melahirkan kesyukuran dengan kemuliaan Mu.
Dan jagalah aku dengan 
jagaan dan perlindungan Mu,
wahai Tuhan Maha Melihat."

Wednesday, August 3, 2011

Doa RamaDhan @tV9 HAri KetIGa

"Ya Allah
limpahkan aku dengan kecerdikan fikiran 
dan kewaspadaan  serta
jauhkan aku daripada
kebodohan dan kesesatan
serta limpahi aku
dengan lima kebaikan yang Engkau turunkan
demi kebahagiaan
bantulah yang  Maha Pemurah dari
segala dermawan. "


Tuesday, August 2, 2011

Doa RamaDhan @tV9 HAri PErTAma


"ya allah
jadikanlah puasaku,
puasa orang benar-benar berpuasa.
dan ibadah malam ku,
ibadah orang benar-benar mengerjakan ibadah.
dan  ampunilah aku
wahai tuhan maha pengampun daripada  segala dosa."

Tip HiDup BaHaGIa DenGAn 'BeRpUAsA'

Bismillaahirrahmaanirrahiim
Assalaamu'alaikum wa rahmatullaahi wa barakaatuh

Sahabat Hikmah...
Kalau kita pikir, mengapa pada bulan Ramadhan kita semua berbahagia menyambutnya?
Bahkan anak-anak, remaja dan orang tua menyambut dengan suka cita
dengan mengucapkan "MARHABAN YAA RAMADHAN"....

Bukankah pada bulan Ramadhan umat muslim berpuasa sebulan penuh?
Bukankah dalam bulan itu mereka tidak bebas lagi makan dan minum
serta berhubungan suami isteri (bagi yang sudah menikah) pada siang hari ?
Meangapa dengan berpuasa kita kita malah lebih berbahagia?

Disamping karena rahmat, barokah dan maghfirah  dari Allah subhanhu wa ta'ala,
puasa memang akan lebih membuat orang lebih berbahagia.

Di siang hari memang kita menahan lapar dan haus,
kita melakukan yang demikian semata-mata karena iman dan mengharap ridlo Allah (ikhlash)
...maka ini membuat kita bahagia.

Pada sore hari, setelah adzan maghrib berkumandang, kita berbuka puasa...
Begitu nikmatnya air putih, yang biasanya terasa biasa saja...
Apalagi bila minum es kelapa muda, atau es belawah atau es timun suri...
Dan begitu nikmatnya makan nasi hangat dengan sayur dan ikan...
Kita bahagia karena bersyukur kepada Allah subhanahu wa ta'ala ...
Kita bahagia minum karena sebelumnya menahan haus...
Kita bahagia makan karena sebelumnya menahan lapar...

Itulah mengapa Rasulullah SAW pernah bersabda:

"Tuhanku telah menawarkan kepadaku
untuk menjadikan lapangan di kota mekah menjadi emas".

Aku berkata :"Jangan Engkau jadikan emas wahai Tuhan,
tetapi cukuplah bagiku merasa kenyang sehari dan lapar sehari.
Apabila aku lapar maka aku dapat menghadap dan mengingat-Mu.
Dan ketika aku kenyang aku dapat berSyukur memuji-Mu."
(HR Ahmad dan Tirmizi)

Kita akan bahagia dan menikmati hidup bukan karena kita kaya...
Kita akan menikmati makan setelah kita lapar...
Kita akan menikmati minum setelah kita haus...


Kehangatan hanya bisa kita nikmati jika kita pernah kedinginan...
Cahaya hanya bisa menyinari jika kita pernah berada dalam kegelapan...
Bahagia hanya bisa kita syukuri bila kita pernah ada dalam kesulitan...

Kita akan lebih berbahagia dalam rumah kita yang luas dan mewah...
Setelah kita datang bersilaturahmi dan memberi bantuan saudara kita yang rumahnya apa adanya..

Kita akan lebih berbahagia naik kendaraan kita yang mewah dan nyaman..
Setelah kita merasakan bus umum atau KRL yang penuh sesak...

Kita akan lebih berbahagia dengan tubuh yang sempurna...
Setelah kita berkunjung di tempat orang-orang cacat...

Kita akan lebih berbahagia mempunyai keluarga...
Setelah kita berkunjung ke panti jompo atau panti yatim...

Kita akan bahagia...selama kita masih mau BERSYUKUR...

Bahkan dalam hidup di dunia ini pun sebenarnya kita seperti orang berpuasa...
Di dunia kita berpuasa dari makan dan minum yang haram...
Di surga kita berbuka dengan bebas minum khamer yang tidak memabukkan...

Di dunia kita berpuasa dari wanita yang bukan isteri kita...
Di surga kita berbuka dengan bidadari-bidadari yang cantik jelita...

Untuk berBAHAGIA kita harus berPUASA...
Karena dengan berPUASA kita akan berSYUKUR...
Dan dengan berSYUKUR kita akan berBAHAGIA

Wallahu a'lam bishshowab

Wassalaamu'alikum wa rahmatullahi wa barakaatuh

O.F.A

Wednesday, June 29, 2011

999


kisah bermula gara-gara ternampak board iklan talian NUR 15999
 
K  : apsal la malaysia x guna semua no yang sama je??
I    :  ermmmm
K  : ye la x macam oversea just guna 911 tuk semua talian..
      sama je cth mcm kes dera..polis gak yang datang
I   :   betul gak pakcik..
      klu dah dalam kecemasan ada ke org nak igt talian 15999 ni??
K : tau xpe...
I : ye la call pun operator yang angkat then baru sambung ke talian yang di pinta..
K : betul la tu mcm saya dulu start ngan jadi operator gak orang nak call bomba so operator akan sambungkan..nak call polis, polis la kite sambungkan..lagi senang...
 
bila fikir-fikirkan balik betul juga knapa malaysia x nak guna semua talian berkaitan perkhidmatan dalam 1 nombor sahaja...memang la seperti sedia maklum 999 tu adalah untuk bomba, polis, perkhidmatan awam, ambulans..ye la benda2 yang berkaitan kecemasan..dah tu napa wujud lagi talian teledera la, talian NUR la and macam-macam lagi..padahal semua nombor tu akhiran dier tetap 999 just depan dier je bertambah no lain..tp bagusla langkah kerajaan menyatukan semua talian kecemasan kepada 999 tp harap2 talian2 yang berkaitan juga yang ada awalan no lain tu di mansuhkan je cz ia akan mengelirukan orang ramai..nape x link kan je menjadi satu so senang operator yang bertugas xpyah pening2 huhuhu...cakap macam pernah rasa je mcm mna keje jadi operator hahahahhaa...

tapi pada semua rakyat malaysia jangan lah salah guna nombor2 kecemasan ini sebab ia menyusahkan orang lain terutama orang yang sedang menjalankan tugas dan yang memerlukan bantuan!!!




Sunday, June 26, 2011

PRAKTIKAL TIME!!!! ( 2nd issue)

setelah hampir 2 bulan aku duk wat praktikal macam da experience yg aku dapat..walaupun xde la keje sgt tp atleast i get something ok...banyak gak yang ak dpt belajar...so thanks to all of you guys seronok sangat dapat kenal ngan diorg semua..semua sporting abis..dan yang paling best thanks to EN Nasir cz bawak we all g nek

best sesangat dapat g lawat tempat orang selalu wat event kt atas tu..price dier tuk 1 dewan yang dapat memuat kan dlm 250 orang adalah sebanyak RM 16000 ye tu klu x silap ingatan aku yang masih waras ni la...tu tuk sewa je ok x termasuk catering ngan hiasan dalaman lg..so rasa-rasa kalo korang nak kahwin and nak wat tempat grand sila la wat tempahan ye hahahahaha yang pasti sediakan dulu duit sewanya ye... 

then g la kt restoran berputar huhu g tengok tempat je bukan makan ye..nak makan 
kena bayar sendiri xde makna nye ada orang nak belanja hahahaha..
mau bankrap duit bapak aku tu hahah..so g amik bau je la dulu tgu la nt da keje ke xpun ada date ngn mamat kaya ke kan hahaha berangan je...then mesti la g MEGA VIEW yang menawarkan pemandangan yang sangat menarik huhuhu..best sesangat...

then tu je la wat masa ni so sila2 la tgk pengalaman yang kitorg lalui ni..knapa best cz kitorg nek FOC ok!!! free of charge..pada senior yang praktikal kt citu tp x berpeluang nek minta maaf le sesangat hanya batch n geng aku je dapat g cna sampai g tempat tourist selalu g dgn diiringi oleh EN JO..thank to EN Jo cz eskot kitorg walaupun dier ada keje len yang lebih penting time tu...









THAT'S ALL FROM MENARA..
MNA LEY LETAK LEBIH-LEBIH HUHUHU
MY BESTIE AT THE PRAKTIKAL..
LOVE U ALL




Friday, June 10, 2011

KaWaN = FriEnDs

kawan???
apa yang di maksudkan ngan kawan???
kawan atau rakan yang sentiasa ada di sisi kita..
kala susah dan senang???
wujud lagi ke kawan yang macam ni??
ya memang wujud 
TAPI...
berapa ramai kawan yang sanggup bersusah payah mcm tu??
ramai yang hipokrit bila berkawan..
mmg x salah..
tapi pernah x kita pikir perasaan orang tu bila dia dah anggap anda sebagai rakan susah senang dia..
kekadang aku terpikir napa ek
hanya bila susah baru kita ingat kawan kita tu..
napa tidak di kala kita dalam kesenangan???
aku pun pernah wat macam tu..
cz tipu sangat kalau korang x pernah buat macam tu..
kekadang apa yang kita buat tu kita tak pernah nak perasan...
kekadang bagi aku sahabat sejati aku adalah ibu aku sendiri..
sebab hanya dia di dunia ini yang mampu buat aku tersenyum dan menangis..
hanya dia yang menjadi teman berbicara suka dan duka aku..
jangan salahkan aku jika ada di kalangan rakan-rakan sekeliling ku terasa hati jika
aku tidak sentiasa bersama mereka..
bukan aku x nak tapi aku cukup takut jika aku terasa hati dengan sikap mereka...
tapi yang pasti aku sentiasa menyanyangi rakan-rakan sekeliling ku..
tak kira lah perangai mereka macam mna..
kerana aku bukan manusia yang sempurna..
aku tidak berani menabur janji menjadi rakan sejati
kerna aku tau kemampuan diri ku sendiri..
aku tak nak pikir apa yang orang akan bagi pada ku
kerana lebih baik jika aku fikir 
apa yang dapat aku bagi pada kenalan-kenalan ku...
insya'allah akan wujud rakan yang baik dan sejati 
jika kita sentiasa berfikiran positif dengan rakan-rakan di sekeliling kita...


Tuesday, June 7, 2011

R U MalaySian????

r u malaysian???
hahaha nak gelak bila ingatkan balik..
i'm malaysian ok!!!
pure malaysian citizen...
x paham aku bila mamat-mamat foreigner tu tanya mcm tu..
muka aku ni mmg ada gaya muka org dari timur tengah kew???
pape pun aku bersyukur sangat ngan pemberian dari ALLAH ini..
kerana setiap kejadian dan ciptaan dari-NYA mempunyai keunikan yang tersendiri...
so terima lah ape saja...
tp memang x boleh blah kisah 
6 JUNE 2011 jam 5.15 petang
lokasi di hentian bas stesen LRT gombak 
dari pertanyaan 
is the bus going to UIA?
dah melalut sampai tanya 
aku ni betul ke bdk malaysia??
klu betul dari negeri mana?
dah kahwin ke or dah bertunang ke?
dan bila aku jawab belum muncul lah ayat yang paling aku x sangka iaitu...
WHY DON'T U MARRIED ME????
uishhh mmg gila..mamat tu igt aku ni ape...
senang2 je nak ajak aku kahwin siap leh ckp
why not u give me ur no and let me speak to ur mother..
sure ur mother will like me n let ue to be together...
NO..NO..NO...
MyEm0.Com
woi mak aku pun tak hingin nak ada menantu bkn org malaysia la...
MyEm0.Com
klu setakat nak dptkan tiket tuk bermastautin di malaysia 
sorry naik lori la wey...harap maaf ramai lagi teruna idaman malaya kat malaysia ni hahaha..
nasib bek la aku dapat larikan diri time tu dari terus di gasak soalan tentang benda tu..
dan permintaan tuk dapatkan emel dan no fon aku,,,
hohohoho sorry ea my number is not for the man like u 
lalalalala....
good bye laaaa
MyEm0.Com

Saturday, May 21, 2011

MY 23 BIRTHDAY!!!


I'M ALREADY 23RD YEARS OLD TODAY...
ALHAMDULILLAH SYUKUR KE HADRAT ILAHI KERNA MASIH DI BERI KESEMPATAN UNTUK MENGHIRUP UDARA DAN MERASAI NIKMAT DI DUNIA INI OLEH 
ALLAH YANG MAHA ESA...
SEMOGA DIRI INI DIPANJANGKAN USIA
DAN BIBERKATI SEGALA USAHA DAN PERBUATAN YANG BAKAL 
ATAU YANG SEDANG DILAKUKAN...
SAAT INI DIRI INI HANYA INGIN MELAKUKAN YANG TERBAIK SAHAJA BUAT DIRINYA SENDIRI DAN JUGA YANG PALING PENTING BUAT KEDUA IBUBAPA KU YANG TERCINTA...SEMOGA AKU MASIH DIBERI KESEMPATAN MELAKSANAKAN IMPIAN KU INI...
SEMAKIN MENINJAK USIA SEMAKIN KU TAU SAAT KEMATIAN SEMAKIN MENGHAMPIRI..DAN MEMBUATKU SEDAR AMAL IBADAT KU MASIH KURANG DI SISI NYA...
YA ALLAH YA TUHANKU 
AMPUNI LA HAMBAMU INI...
BERILAH AKU KESEMPATAN UNTUK MENEBUS SEGALA KEKHILAFAN KU ITU...
BERIKAN LAH AKU PETUNJUK DAN KEKUATAN IMAN UNTUK MELAKSANAKANNYA...
INSYA'ALLAH AKAN KU KUATKAN SEMANGAT MENGHADAPI SEGALA DUGAAN DAN HALANGAN YANG AKAN TIBA DI KEMUDIAN HARI...
DAN SEMOGA AKU BERJAYA MENAMATKAN PENGAJIAN KU YANG HANYA BERBAKI 2 SEMESTA LAGI DENGAN JAYA NYA DEMI MEMBALAS JASA IBUBAPA KU YANG TERCINTA....

NuffNang ads