Thursday, October 20, 2011

d StoRy

ermmm semalam exam optic...
xtau nak cakap macam mana..
nak kata susah pun boley la...
nak kata senang pun boley la...
TAPIII!!!
aku still x bape boley nak jawab hukhukhuk...
ye la latihan yang ak x dapat jawab la sir kuarkan so
pe lagi hentam kromo je la jawabnya...
janji x tingal kosong...ehhhh adala 1 soklan 1 markah huhu
terpaksa tinggal kan kosong cz mmg xde idea nak jawab hehehee...
minggu ni dan minggu akan datang adalah minggu yg paling hatric aku rasakan..
mna xnya banyak sangat kerja dan dah bertimbun dah pun...
mana ngan research paper nye...
assignment nye...
quiz nye...
mid exam nye...
wawawawawawawawawawa
penat...letih...sakit pala semua ada

tapi yang pasti aku akan cuba sehabis baik menyelesaikan segala kerja2 ini dengan sebaiknya...
dan mengikut tarikh yang telah di tetap kan...
semoga usaha aku di berkati oleh-NYA...
kerna semua yang aku lakukan adalah kerana DIA 
untuk mendapat keredhaan NYA..
moga aku x menjadi manusia yang hanya tahu merungut dan
tidak mahu berusaha kerna
usaha itu tangga kejayaan!!!!


Tuesday, October 18, 2011

~AkU~

 tengah duk belek-belek wall facebook td ternmpak kata-kata ni..kata-kata yang di nyatakan adalah perlakuan yang sedang aku lakukan dan cuba untuk lakukan untuk masa sekarang supaya aku menjadi insan yang lebih baik dari dulu dan juga tidak membuat orang sekeliling menjadi lebih terluka dengan kata-kata dan perlakuan aku...
oleh itu moga keikhlasan muncul dalam diri ku..
Belajar DIAM dari banyaknya BICARA
Belajar SABAR dari sebuah KEMARAHAN
Belajar KESUSAHAN dari hidup SENANG
Belajar MENANGIS dari suatu KEBAHAGIAN
Belajar KEIKHLASAN dari KEPEDIHAN
Belajar TAWAKKAL dari UJIAN
Belajar REDHA dari satu KETENTUAN...

Sunday, October 16, 2011

ExAM ArouND d CorNEr


Sedar x sedar dah hampir 2 bulan aku memasuki fasa-fasa terakhir sebelum menamatkan pengajian ku dalam sesi pembelajaran aku di kampus ini..makna nye ada lagi 1 sem dan 2 bulan untuk ku menghabiskan pengajian ku yang telah hampir 6 tahun berjuang huhuhu...
sebelum segalanya berakhir seperti biasa tugas sebagai seorang pelajar perlu aku teruskan..dan hampir x sedar peperiksaan pertengahan semester telah menjengahkan diri untuk di ambil oleh pelajar seperti aku setelah menuntut ilmu...
CUAK!!
Memang cuak.sapa yang x cuak kan?? Oleh itu usaha dan tawakal perlu di pertingkatkan..segala ilmu yang telah di curahkan perlu lah di asah bagi memantapkan lagi..latihan perlu di perbanyakkan tapi jangan sampai kerja lain bertangguh. Pandai-pandai la bahagikan masa untuk mata pelajaran yang lain juga kerna semua itu ada kepentingan nya juga.. tapi jangan pernah lupa doa dan tawakal kita pada Yang Maha Esa..
tanggungjawab padaNYA adalah yang paling utama..
semoga aku juga dapat mempertingkat kan diri ku ke arah yang lebih baik...
lakukan lah segala nya kerna ingin mendapatkan 
KEREDHAAN dari -NYA kerana itu lebih baik dan membawa seribu keberkatan kepada kita di dunia ini...
INSYA'ALLAH..



Sunday, October 2, 2011

perasaan ku kala ini

NuffNang ads