Tuesday, September 3, 2013

bila jiwa sudah kacau...

3 sept 2013 12:33am

kenangan mengusik jiwa kembali bertamu hahaha..
biar aku perkenalkan diriku semula pada kalian di luar sana..
agak lama diri ini menyepi dari mencatit secebis kenangan dari diari kehidupan
agak banyak liku kehidupan yang aku lalui..
dari dunia pekerjaan mahupun scandalisma hahaha
sudah agak jauh diri ini melangkau..
menjadi hamba allah yang lalai dan agak jauh dari landasan..
menjadi insan yg rosak di pertengahan jalan..
pernah bertekad untuk berubah ke arah kebaikan..
tapi sayang tidak pernah beristiqamah..
aku bukan perempuan yang alim..
jauh skali ingin menjadi wanita yang hipokrit dengan kebaikan dalam agama..
agak takut untuk aku berlagak alim..
biar la orang mengenali aku dengan keadaan ku sekarang..
kerna setiap orang ada sisi kejahatan yang pernah dilakukan..
cuma mampu untuk menutup rahsia hati atau tidak..
alhamdulillah setakat ini rahsia hati gadis seperti aku masih tersimpan rapi..
mencari jalan keluar dari sisi gelap..
aku perlu kekuatan hati, fizikal dan mental untuk melaluinya..
mencari sang arjuna yang mampu membawa aku keluar..
dan kembali ke jalan yg lebih baik..
aku masih buntu..
perlukah sang arjuna mengubah aku???
mungkin juga perubahan diri sendiri di tuntut terlebih dahulu..
tapi kuat kah aku untuk menghadapinya???
menjadi satu persoalan yang sangat besar di benak pemikiran ini..
disiplin diri semakin terhakis sedikit demi sedikit..
tuntutan agama semakin menyimpang jauh dari landasan...
tapi alhamdulillah detik hati untuk berubah masih ada..
cuma kekuatan nya yang masih belum kuat untuk menarik aku semula..
aku masih bersyukur ada si DIA yang sentiasa menghantar detik hati untuk
sentiasa mengingati DIA, pesuruhNYA dan bersyukur atas segalanya..
seperti biasa aku hanya insan yang lemah seperti kalian di luar sana
yang hanya akan meminta pabila dalam kesusahan..
bersyukur tatkala diri melihat orang yg terpinggir di dunia sementara..
bertahmid bila diri dalam ketakutan..
hanya satu kupinta pada diri yang semakin jauh..
supaya tidak terus hanyut dengan nikmat yang sementara..
biarla aku kembali menjadi insan yang hanya bersederhana...
jauh dari sisi kegelapan..
kembali pada sisi kebenaran..
redha dan syukur dengan setiap pemberian nikmat..
semoga aku akan sentiasa berkongsi dengan kalian sisi gelap dan terangku lagi..

salam sayang dari mutiara yang mencari jalan kehidupan....
dalam mengenal identiti diri sendiri...



No comments:

Post a Comment

NuffNang ads