Thursday, February 13, 2014

Dugaan yg berat

assalamualaikum warga pembaca...

mungkin agak lama aku tah hupdate blog yang pernah menjadi impian untuk aku coret segala yang berlaku terhadap aku di muka bumi ini. tapi dugaan yang menimpa kali ini membuat aku terpanggil untuk menulis semula kerna aku tidak mampu untuk bercerita kepada orang sekeliling apa yang ALLAH telah uji. kesihatan abah makin teruk sehingga di masukkan ke hospital pagi tadi. alhamdulillah aku sempat menjalankan tanggungjawab aku sebagai seorang anak unutk menghantarnya ke hospital sebelum aku terus gerak kembali ke KL untuk menjalan kan amanah ku terhadap pekerjaan ku setelah bercuti sehari untuk membawa ibuku checkup. air mata mengalir setelah mendengar khabar yang kaki ayahku bakal di potong jika kesihatan nya tidak mengizinkan. doktor beri tempoh selama 3 hari untuk melihat perkembangan kesihatan nya. mama menjadi takut. dan aku tidak sanggup untuk melihat semuanya terjadi. doktor cakap saraf kaki abah dah mati. tapi aku tetap tak percaya sebab abah masih boleh berjalan walaupun agak perlahan. kalau betul saraf di kaki abah dah mati mesti abah x boleh berjalan langsung sebelum ni. kaki abah mesti lembik. tapi abah tak. tapi aku kembali kepada takdir. segalanya telah di tetapkan oleh ALLAH. KUN FA YA KUN! jika ALLAH mengkehendakkan sesuatu ianya pasti akan terjadi dan jika ALLAH tidak izinkan ianya pasti tidak akan berlaku. hanya satu yang ku harapkan. semoga ianya tidak akan berlaku. hanya doa yang mampu aku hulurkan supaya kesihatan abah dan mama kembali pulih seperti sedia kala. keadaan yang berlaku membuat aku nekad untuk bekerja di negeri ku sendiri. semoga segala nya di permudahkan oleh NYA. insya'allah.

1 comment:

  1. sabar yan...berat dugaan ko ni..mudah-mudahan Allah permudahkan urusan ko n family ko..amin

    ReplyDelete

NuffNang ads