Friday, June 10, 2011

KaWaN = FriEnDs

kawan???
apa yang di maksudkan ngan kawan???
kawan atau rakan yang sentiasa ada di sisi kita..
kala susah dan senang???
wujud lagi ke kawan yang macam ni??
ya memang wujud 
TAPI...
berapa ramai kawan yang sanggup bersusah payah mcm tu??
ramai yang hipokrit bila berkawan..
mmg x salah..
tapi pernah x kita pikir perasaan orang tu bila dia dah anggap anda sebagai rakan susah senang dia..
kekadang aku terpikir napa ek
hanya bila susah baru kita ingat kawan kita tu..
napa tidak di kala kita dalam kesenangan???
aku pun pernah wat macam tu..
cz tipu sangat kalau korang x pernah buat macam tu..
kekadang apa yang kita buat tu kita tak pernah nak perasan...
kekadang bagi aku sahabat sejati aku adalah ibu aku sendiri..
sebab hanya dia di dunia ini yang mampu buat aku tersenyum dan menangis..
hanya dia yang menjadi teman berbicara suka dan duka aku..
jangan salahkan aku jika ada di kalangan rakan-rakan sekeliling ku terasa hati jika
aku tidak sentiasa bersama mereka..
bukan aku x nak tapi aku cukup takut jika aku terasa hati dengan sikap mereka...
tapi yang pasti aku sentiasa menyanyangi rakan-rakan sekeliling ku..
tak kira lah perangai mereka macam mna..
kerana aku bukan manusia yang sempurna..
aku tidak berani menabur janji menjadi rakan sejati
kerna aku tau kemampuan diri ku sendiri..
aku tak nak pikir apa yang orang akan bagi pada ku
kerana lebih baik jika aku fikir 
apa yang dapat aku bagi pada kenalan-kenalan ku...
insya'allah akan wujud rakan yang baik dan sejati 
jika kita sentiasa berfikiran positif dengan rakan-rakan di sekeliling kita...


No comments:

Post a Comment

NuffNang ads